Daca iti suna cunoscut ...
- am primit un cec refuzat de banca…
- avem sold mare pe clientul…am auzit ca nu mai poate plati
- cat de mare este expunerea pe clientii….
- as dori sa cresc vanzarile pe clientul…insa nu stiu ce sa fac , daca nu imi va mai putea plati la un moment dat ?
- am solduri depasite la scadenta si tebuie sa constitui provizioane …
Atunci solutia pentru managementul riscului nu poate fi decat asigurarea de credit comercial
Ce reprezintă asigurarea creditelor comerciale?
Asigurarea creditelor comerciale reprezinta un instrument eficient de gestionare a riscului financiar, in vederea protejarii companiilor impotriva pierderilor ce rezulta din neplata datoriilor comerciale si acoperă creanțele scadente , în scopul protejării fluxului tau de numerar. Nu in ultimul rand iti facilitezi dezvoltarea durabila a afacerii tale tranzacționand mai departe clientii tai cu încredere.
Care sunt riscurile acoperite?
Asigurarea de credit comercial te protejează împotriva riscului de neplată care poate interveni în relațiile comerciale cu clienții tai din Romania sau din străinătate.
De exemplu, în cazul în care furnizezi bunuri sau servicii altor companii, cu plata la termen, asigurarea de credit comercial te poate proteja împotriva pierderilor care rezultă în cazul în care clienții tai înceteaza să mai plătescă. Această situație poate fi rezultatul insolvenței lor sau poate fi generată de cauze externe, precum probleme economice sau politice.
Cum funcționează asigurarea de credit comercial ?
- Firma asigurata ( vanzator / cumparator ) completeaza o cerere chestionar cu informatiile legate de afacerea ta si de cei mai importanti 10 clienti ai tai (Firma /cumparator/client )
- Asiguratorul analizeaza dupa propriile criterii informatiile primite si emite oferta stabilind limitele de credit pentru clienti
- Firma asigurata analizeaza oferta si decide oportunitatea incheierii politei de asigurare
- Asiguratorul incaseaza primele de asigurare de la firma asigurata si emite polita de asigurare
- Prin polita se agreaza un termen maxim de plata ce poate fi acordat cumparatorilor
- Neincasarea la scadenta trebuie notificata catre asigurator in termenul prestabilit in polita de asigurare , la fel si in cazul in care clientul tau intra in insolventa
- Dupa notificare asiguratorul demareaza operatiunile de colectare a creantelor folosind tehnci profesionale si eficiente protejand in acelasi timp relatia cu clientul
- Plata despagubirii se face de catre asigurator catre firma asigurata in termenele stabilite in polita de asigrare atat in cazul insolventei cat si in cazul neplatii prelungite

Pasii de urmat in cazul facturilor neinasate

Pot eu sa gestionez riscul de neincasare singur ? Sau este mai bine pentru mine sa apelez la un asigurator...
Singur:
– în momentul începerii unei colaborari cu un client este necesară o analiză a capacității de plată a acestuia. Aceasta necesită un know-how corespunzător, informații , personal specializat și o monitorizare corespunzătoare ulterioară, generând costuri și riscuri pe care ti le asumi .
– la scadență trebuie să verifici daca s-a încasat creanța; în caz contrar, in mod normal vezi motivul neîncasării și acționezi pentru a securiza o încasare rapidă.
-dacă într-o perioadă de 20-30 de zile de la scadență nu ai încasat creanța, este necesar să începi o procedură de colectare ce necesită personal specializat, know-how, acțiuni legale, suport extern etc., în general acțiuni nespecifice activității tale de zi cu zi .
-daca acțiunile tale nu au succes, trebuie să înregistrezi un provizion și să iti afectezi profitul…

In parteneriat cu un asigurator
– asiguratorul analizează clientul, stabilește limita de credit de comun acord cu tine limita clientului tau și îi monitorizează comportamentul pe toată perioada contractului.
– la scadență trebuie să verifici daca s-a încasat creanța, în caz contrar, in mod normal vezi motivul neîncasării și acționezi pentru a securiza o încasare rapidă.
– în termenul de notificare de la scadenta ( stabilit in polita ) transmiti notificarea de sume cu scadență depășită catre asigurator .Asiguratorul demarează procedura de colectare prin intermediul unei agenții specializate
-dacă acțiunea de colectare nu are ca rezultat colectarea integrală a sumelor, soliciti despăgubirea de la asigurator
-în termenul de plata (stabilit in polita) primiesti despăgubirea si ti-ai rezolvat problema

Daca vrei sa stai linistit si sa te concentrezi pe dezvolatrea afacerii tale fara sa mai ai grija neincasarii facturilor atunci …