Pot sa asiguri doar anumiti clienti ?

Asigurarea acoperă întreg portfoliul de clienți , nu este posibilă asigurarea unui număr limitat de clienți aleși discreționar

Ce este limita de credit ?

Limita de credit este suma asigurată stabilită de comuni intre tine si asigurator pentru fiecare client al tau dupa o analiză obiectivă tinand seama si  de valoarea solicitata de tine . Valoarea pe care o soliciti poate fi soldul maxim pe care estimezi  că îl vei avea pe clientul respectiv, limita pe care o utilizezi intern sau pe care o stabilesti în funcție de necesar (poate fi cel mai mare sold din ultimele 12 luni, fie cifra de afaceri lunară multiplicată cu termenul de plată etc).

Care e perioada asigurata?

Asigurarea riscului de neplata a creditelor  se poate incheia pentru o perioada de 1 an cu posibilitatea prelungirii acesteia pe perioade succesive de 1 an.

Cat costa polita de asigurare?

Prima de asigurare se stabileste in functie de cifra de afaceri, de numarul de clienti pentru care  soliciti asigurarea si bonitatea acestora, termenul mediu de incasare a creantelor, istoricul creantelor neachitate al companiei, etc.

Platesc prima pentru intreaga cifra de afaceri ?

Plătesti prima de asigurare numai pentru cifra de afaceri realizată cu clienții asigurați (cei cu limita de credit aprobată) nu pentru cea realizata si cu clientii neasigurati ( cei cu plata la livrare, vanzarile cu plata la termen catre companii asociate, cu plata la termen catre institutii publice, vanzarile acoperide de acreditiv/ scrisoare de garantie bancara si vanzarile catre clienti cu expuneri sub  pragul de notificare catre asigurator )

Care sunt datoriile asigurabile ?

Pentru a fi asigurabile, datoriile  tale trebuie să îndeplinească următoarele criterii :

  • -cumpărătorul să se afle într-o ţară acoperita in polita 
  • -bunurile sau serviciile furnizate să corespundă activităţii comerciale acoperite.
  • -sunt plătibile în cadrul perioadei maxime de creditare.
  • -facturate în perioada maximă de facturare.
  • -ai o decizie de creditare pozitivă cu privire la cumpărător înainte de livrare: fie stabilită de către tine ca limită discreţionară, fie de catre asigurator .

Care sunt datoriile neasigurabile ?

  • Livrările realizate către o persoană fizică
  • Livrările realizate către un Cumpărător – entitate publică
  • Livrările realizate către o Societate asociată
  • Vânzările realizate pe bază de acreditiv irevocabil confirmat de banca
  • Vânzările plătibile în avans
  • Vânzările in cazul carora cumparatorul ridica o disputa
  • Dobanzi si penalitati cauzate de plata cu intarziere, pierderi din diferente de curs valutar
  • Livrările efectuate dupa ce ai notificat sau ar fi trebuit să ne notificiasiguratorului  o informatie negativă
  • Livrările ce încalcă legislaţia sau reglementările în vigoare
  • Pierderi ce rezulta direct sau indirect dintr-un risc politic, război, explozie nucleară sau contaminare
  • Livrările realizate către un Cumpărător deja insolvent la data livrării
  • Datoriile totale sub pragul de notificare de stabilit in polita de asigurare

Ce documente sunt necesare pentru a solicita despagubirea ?

Documentele sunt menționate în formularul standard al cererii de despăgubire, in principiu  sunt : facturi, contract comercial / comenzi, documente de transport , fișa de cont a clientului etc.

Pot eu sa gestionez riscul de neincasare singur ? Sau este mai bine pentru mine sa apelez la un asigurator...

Singur:

– în momentul începerii unei  colaborari cu un client este necesară o analiză a capacității de plată a acestuia. Aceasta necesită un know-how corespunzător, informații , personal specializat  și o monitorizare corespunzătoare ulterioară, generând costuri și riscuri pe care ti le asumi .
– la scadență trebuie să  verifici daca s-a încasat creanța; în caz contrar, in mod normal vezi motivul neîncasării și acționezi pentru a securiza o încasare rapidă.
-dacă într-o perioadă de 20-30 de zile de la scadență nu ai  încasat creanța, este necesar să începi o procedură de colectare ce necesită personal specializat, know-how, acțiuni legale, suport extern etc., în general acțiuni nespecifice activității tale  de zi cu zi .
-daca acțiunile  tale nu au succes, trebuie să înregistrezi un provizion și să iti  afectezi profitul…

In parteneriat cu un asigurator

– asiguratorul analizează clientul, stabilește limita de credit de comun acord cu tine  limita clientului tau și îi monitorizează comportamentul pe toată perioada contractului.

– la scadență trebuie să verifici daca s-a încasat creanța, în caz contrar, in mod normal vezi motivul neîncasării și acționezi pentru a securiza o încasare rapidă.

– în termenul de notificare de la scadenta ( stabilit in polita ) transmiti notificarea de sume cu scadență depășită  catre asigurator .Asiguratorul demarează procedura de colectare prin intermediul unei agenții specializate

-dacă acțiunea de colectare nu are ca rezultat colectarea integrală a sumelor, soliciti despăgubirea de la asigurator

-în termenul de plata (stabilit in polita)  primiesti  despăgubirea si ti-ai rezolvat problema

Care sunt avantajele mele daca inchei o polita de asigurare a creditelor comerciale ?

  • suport in implementarea si creearea unui sistem de management credit profesionist
  • monitorizezi si disciplinezi comportamentul de plata al clientilor tai , iti protejezi creantele si iti asiguri lichiditatile
  • asigurarea de credit comercial iti aduce o contributie reala in dezvoltarea businessului pe care il ai 
  • accelerezi dezvoltarea portofoliului tau de clienti : preluarea clientilor noi este mai simpla  datorita limitelor de creit 
  • iti consolidezi afacerea prin imbunatatirea structurii de risc a portofoliului intrucat ai la dispozitie informatii despre avaluarea lor 
  • ai la dispozitie servicii complete de credit management prin analiza clientor si colectare creantelor in polita de asigurare
  • ai la dispozitie o interfata online pentru liniile de credit si o echipa dedicata contului tau la care te va ajuta oricand ai nevoie